Papers | 2017

  • Almeida, H. & Silva, A. (2017). Critical Reflections Concerning the Concept of Participation in Social Intervention and Research. European Journal of Social Science Education and Research, 4(6), 293-300. http://dx.doi.org/10.26417/ejser.v11i2.p293-300
  • Amaral, I., Fidalgo, M, Mayo, M. & Segura, J. (2017). When science becomes interactive: a collaborative project in a teaching-learning network. Proceedings of INTED2017 Conference, 4761-4765. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/45213
  • Amaral, I., Lopes, P., Quintas, C. & Reis, B. (2017). The millennial generation: a study on digital consumption of Portuguese youth. Proceedings of INTED2017 Conference, 4820-4828. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/45212 
  • Amaral, I., Reis, B., Lopes, P., Quintas, C. (2017). Práticas e consumos dos jovens portugueses em ambientes digitais. Revista Estudos em Comunicação, 24, 107-131. https://doi.org/10.20287/ec.n24.a06
  • Andrade, P. (2017). Comunicação da arte pela investigação aberta: sobre políticas culturais, património, gestão e receção da inovação na arte [Communication of art via open research: on cultural policies, heritage and reception of innovation in art]. Comunicação e Sociedade31, 343-359 [361-376]. http://dx.doi.org/10.17231/comsoc.31(2017).2622
  • Araújo, N. (2017). Lisbon and its Region: Stereoscopic Photography, c. 1853-1890. Internacional Journal of Stereo & Immersive Media, 1(2), 5-31. Retirado de http://hdl.handle.net/10437/8713
  • Arriaga, S., Garcia, R., Amaral, I. & Daniel, F. (2017). Bullying, Cyberbullying and Social Support: a study in a Portuguese school. Proceedings of INTED2017 Conference, 4746-4755. Retirado de  http://hdl.handle.net/1822/45214
  • Arriaga, S., Nunes, T., Amaral, I., Daniel, F. (2017). Impact of online and offline activism on social skills. Proceedings of INTED2017 Conference, 4766-4774. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/45215
  • Broega, C., Gonçalves, E., Ribeiro, R. (2017). Creating a business model from the traditional to global fashion: the regional Vianesa costume as inspiration. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 254(17). http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/254/17/172003
  • Coelho, I. (2017). Authorship: A Legal approach of the Cinema Industry. Cinema Avanca Internacional Conference 2017. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/45835
  • Coelho, I. (2017). The Authorship in Cinema: An Analysis of the Portuguese and European Doctrine and Jurisprudence. International Art Studies Meeting Conference Proceedings, 34-44. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/45835
  • Correia, M. L. & Cerqueira, C. (2017). Desarrumando o nosso álbum: fotografia e género [Disarranging our album: photography and gender], Comunicação e Sociedade, 32, 9-17 [19-27]. https://doi.org/10.17231/comsoc.32(2017).2747
  • Correia, M. L. & Cerqueira, C. (2017). Entrevista com Ruth Rosengarten. “Atualmente a fotografia feminista é diversa e bastante elástica, ao invés de se fixar nos velhos binarismos” [Interview with Ruth Rosengarten. “Feminist photography today is diverse and fairly elastic, rather than fixated on the old binaries”]. Comunicação e Sociedade, 32, 495-500 [501-506]. http://dx.doi.org/10.17231/comsoc.32(2017).2775
  • Correia, M. L., Pires, H. & Andrade, P. (2017). Passeio, passante, passeante. Uma plataforma de arte e cultura urbana [Passeio, passing by, walking by. A platform of urban art and culture]. Revista Lusófona de Estudos Culturais/Lusophone Journal of Cultural Studies, 3(2), 167–183 [185-201]. https://doi.org/10.21814/rlec.184
  • Costa, J. (2017). Religião e economia como culturas universalistas [Religion and economy as universalist cultures]. Revista Lusófona de Estudos Culturais/Lusophone Journal of Cultural Studies, 3(2), 409-430 [431-453]. https://doi.org/10.21814/rlec.205
  • Domingues, I. (2017). Da gestão de empresas para a gestão das organizações de ensino superior: em busca do inevitável futuro. 7ª Conferência Forges.
  • Duarte, A. & Ruão, T. (2017). The attraction of Education: national stereotypes and study destination choice. Proceedings Space Network Conference Porto – Equality, Equity and Efficiency in Higher Education Worldwide, 15-27. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/54077
  • Lins, A., Oliveira, M. & Santos, L. A. (2017). Figurações do corpo no espontâneo do fotojornalismo digital: a não-pose e a desfiguração [Figurations of the body in the snapshot of digital photojournalism: the non-pose and disfiguration]. Comunicação e Sociedade, 32, 399-417 [419-438].  http://dx.doi.org/10.17231/comsoc.32(2017).2769
  • Lopes, A . & Ruão, T. (2017). As redes sociais em ambiente de colaboração interna. Atas do 1º Congresso Internacional de Redes Sociais.
  • Lopes, P. & Henriques, S. (2017). Literacia digital dos adultos portugueses: Estratégia metodológica. I Encontro da Rede ObLID. Literacia e Inclusão Digital: Boas Práticas em Portugal e em Espanha, 143-148. Retirado de http://hdl.handle.net/10400.2/7481
  • Macedo, L. (2017). Desmitificar o passado e ultrapassar o nacionalismo para o desenvolvimento de uma cultura de língua portuguesa: o contributo de Jorge de Sena. Atas do XII Colóquio Internacional Tradição e Modernidade no Mundo Ibero-Americano. http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.20985.57442 
  • Macedo, L. (2017). Sobre o “Jardim das Delícias” como modelo de análise dos processos de comunicação intercultural [On the “Garden of Delights” as a model of analysis of the intercultural communication processes]. Comunicação e Sociedade, 31, 225-238 [239-251]. http://dx.doi.org/10.17231/comsoc.31(2017).2614
  • Martins, H. & Araújo, E. (2017). Uma abordagem interpretativa aos usos dos meios deslocação e transporte nas mobilidades casa-trabalho: um estudo exploratório (d)na Cidade do Luxemburgo. Cidades Comunidades e Territórios, 35, 108-128. Retirado de https://journals.openedition.org/cidades/585?lang=en
  • Martins, M. L. & Pinto-Coelho, Z. (2017). Fluxos e caminhos na cultura visual [Flows and paths in visual culture]. Revista Lusófona de Estudos Culturais/Lusophone Journal of Cultural Studies, 4(1), 7-13 [15-21]. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/49262
  • Martins, M. L., Bandeira, M. & Sidoncha, U. (2017). Nota introdutória – Estudos Culturais, Cidadania e Democracia [Introductory note – Cultural Studies, Citizenship and Democracy]. Revista Lusófona de Estudos Culturais/Lusophone Journal of Cultural Studies, 4(2), 7-11 [13-17]. https://doi.org/10.21814/rlec.237
  • Palinhos, J. (2017). A difícil arte de pensar com o corpo em público [Carlos Costa, Vens Ver ou Vens Viver? Estética e política da participação]. Sinais de Cena, 2(2), 297-299. Retirado de https://revistas.rcaap.pt/sdc/article/view/17442
  • Pereira, A. (2017). Cada um caminha por onde pode, por onde lhe é possível caminhar: entrevista a João Ribeiro [Each of us walks where we can, where we are able to walk: interview with João Ribeiro]. Revista Lusófona de Estudos Culturais/Lusophone Journal of Cultural Studies, 3(2), 363-372 [373-382]. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/54183
  • Quinteiro, M., Veiga, C., Pinto, P. (2017). Sou Diferente e Igual. Discriminação, violência e estratégias de sobrevivência de mulheres com deficiência. Journal of studies on citizenship and sustainability, 2, 97-112. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/55155
  • Ruão, T. & Lopes, A. (2017). O papel das redes sociais na relação dos públicos internos das organizações. Atas do XII Congreso Internacional de Investigación en Relaciones Públicas.
  • Ruão, T., Lopes, A., Fernandes, G., Araújo, M. & Faria, J. (2017). Social Project Management in industrialization project environment: the Organizational Communication perspective, Proceedings da Conferência da IRNOP – International Research Network on Organizing by Projects.
  • Santos, M., Cerqueira, C. & Cruz, R. (2017). Abrindo a Caixa de Pandora – a Participação Política das Mulheres, as Desigualdades de Género e a Ação Positiva. Journal of Studies on Citizenship and Sustainability3, 18-40. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/54894
  • Silva, A., Herdeiro, R. & Cunha, S. (2017). Aprendizagem colaborativa docente: fatores facilitadores e inibidores no contexto escolar. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y EducaciónVol. Extr(6), 412-416. https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.06.2962
  • Silva, E. & Martins, M. L. (2017). Entre o Estado e a sociedade – circulação de profissões da elite da política [Between the State and society – circulation of professions within the political elite]. Revista Lusófona de Estudos Culturais/Lusophone Journal of Cultural Studies4(2), 151-172 [173-193]. https://doi.org/10.21814/rlec.247
  • Sousa, V. (2017). A luz, as sombras e a procura da verdade. Os média e a construção de uma realidade equívoca e totalizante. Observatório, 11(1), 20-40. http://dx.doi.org/10.7458/obs1102017979
  • Sousa, V. (2017). O Estado Novo, a cunhagem da palavra ‘portugalidade’ e as tentativas da sua reabilitação na atualidade. Estudos em Comunicação1(25), 287-312. http://dx.doi.org/10.20287/ec.n25.v1.a15
  • Torres da Silva, M., Figueiras, R., Brites, M., Amaral, I., Marôpo, L., Santos, S., Jerónimo, P., Espírito Santo, P. & Pacheco, L. (2017). Audiências e cross-media: estudo de padrões de consumo de notícias em Portugal. Estudos em Comunicação, 1(25), 177-199. http://dx.doi.org/10.20287/ec.n25.v1.a11
  • Veiga, C. & Arzate, J. (2017). Capacidades, competências e marcas identitárias das pessoas com deficiência. As opiniões de jovens estudantes portugueses e mexicanos. Journal of Studies on Citizenship and Sustainability, 3, 121-136. Retirado de http://hdl.handle.net/1822/55156